Piese furate, sau care s-au pierdut

O 'bază de date' cu persoane pe care probabil e mai bine să le evitați când vindeți / cumpărați / faceți schimburi.

Moderatori: Deus, PRONUMISMATICA

stefan
**
**
Mesaje: 32
Membru din: 12 Dec 2009, 20:19
Localitate: Carei

Mesaj de stefan »

[quote="roantichitati"][quote="Bofana"]Okaziile au fost doar un exemplu. Orice tranzactie unde 2 parti agreeaza anumiti termeni este considerata din punct de vedere juridic un contract. Deci, orice "ínvoiala" intre doua parti, indiferent de natura ei, verbala sau scrisa, este din punct de vedere juridic un contract .[/quote]
De acord , insa referindu-ne la okazii problema este ca in 99,9 % din cazuri nu exista nici o invoiala in care sa se cada la comun acord asupra asumarii riscurilor transportului , si atunci asa cum am spus mai sus , obligatiile revin in intregime vanzatorului .[/quote]
:)) o zi placuta tuturor colectionarilor. Toata stima.
moderator1

Mesaj de moderator1 »

stefan scrie:
roantichitati scrie:
Bofana scrie:Okaziile au fost doar un exemplu. Orice tranzactie unde 2 parti agreeaza anumiti termeni este considerata din punct de vedere juridic un contract. Deci, orice "ínvoiala" intre doua parti, indiferent de natura ei, verbala sau scrisa, este din punct de vedere juridic un contract .
De acord , insa referindu-ne la okazii problema este ca in 99,9 % din cazuri nu exista nici o invoiala in care sa se cada la comun acord asupra asumarii riscurilor transportului , si atunci asa cum am spus mai sus , obligatiile revin in intregime vanzatorului .
Este al doliea topic in care copiati ce au spus alte persoane fara a adauga nimic nou. Ce anume trebuie sa intelegem din asta?
Elinorri
***
***
Mesaje: 98
Membru din: 17 Mai 2008, 17:03

Mesaj de Elinorri »

Edit.
Ultima oară modificat 12 Oct 2010, 12:12 de către Elinorri, modificat de 2 ori în total.
moderator1

Mesaj de moderator1 »

Nu sunt in domeniu, dar am cautat pe net in codul civil articolul specificat de dumneavoastra si am gasit urmatoarele.
Art. 1313

Vinzatorul are doua obligatii principale, a preda lucrul si a raspunde de dinsul. (C. civ. 1314 si urm., 1336 si urm.).


Art. 1314

Predarea este stramutarea lucrului vindut in puterea si posesiunea cumparatorului. (C. civ. 1974 si urm., 1315 si urm.).
Si mai este si acest articol:
Art. 62. - Când mãrfurile vândute sunt arãtate în contract numai prin câtime, fel si calitate, fãrã nici o altã indicatie de naturã a desemna un corp cert si determinat, vânzãtorul este obligat a preda, la locul si timpul stipulat, câtimea, felul si calitatea cuvenitã, chiar dacã mãrfurile, care ar fi fost la dispozitia sa în momentul formãrii contractului, sau pe care el si le-ar fi procurat în urmã în executarea lui, ar fi pierit, sau dacã expedierea sau sosirea acelor mãrfuri ar fi fost împiedicatã de vreo cauzã oarecare.
Va intreb pentru ca din punctul meu de vedere mi se pare incorect ce ati spus dumneavoastra mai sus. Sunt total de acord ca daca ma intalnesc cu vanzatorul fata in fata primesc respectivul obiect si apoi in 2 minute se distruge este vina mea, dar daca pana atunci pateste ceva la vanzator ce vina am eu? Daca dupa ce am castigat licitatia (deci am semnat contractul de vanzare cumparare!!! cum reiese din ce spuneti dumneavoastra) in drum spre posta se intampla altceva cu respectivul obiect si numai ajunge la mine a cui este vina?

Articolele de mai sus nu se refera tot la acest caz?
ferdinand
******
******
Mesaje: 1064
Membru din: 26 Mai 2010, 00:54

Mesaj de ferdinand »

moderator1 scrie:De ce? Atunci ar fi foarte bine sa platesc numai dupa ce ajunge coletul la destinatie si ar fi si mai bine sa pot sa verific ce este in el si daca corespunde cu ce am cumparat. Daca cumparatorul trimite bani cash prin posta si se pierde scrisoarea este vina vanzatorului ca nu a primit bani?
Domnul Elinorri a binevoit sa explice inca o data ce prevede legea in astfel de cazuri, astfel incat sunt de parere ca degeaba ne dam noi, ceilalti, cu parerea. Prevederile din Codul Civil stipuleaza clar cine suporta riscul in cazul pierderii coletului.
Elinorri
***
***
Mesaje: 98
Membru din: 17 Mai 2008, 17:03

Mesaj de Elinorri »

Edit.
Ultima oară modificat 12 Oct 2010, 12:12 de către Elinorri, modificat de 2 ori în total.
moderator1

Mesaj de moderator1 »

Daca nu va deranjez mai am o singura nedumerire.

Daca licitatia de pe okazii se constituie ca un contract de vanzare cumparare din punct de vedere juridic, inseamna ca tot ce este trecut in pagina respectiva se constituie ca clauze ale respectivului contract.

Pe pagina de lictitatii, jos, la modalitati de livrare si plata este specificat, in unele licitatii, ca modalitate de trimitere posta romana. Nu inseamna ca eu ca cumparator pe langa obiectul cumparat sa platesc si serviciul de trimitere a produslui prin posta romana, platit tot de mine separat, care devine astfel responsabilitatea vanzatorului? Astfel devine un serviciu atasat respectivului obiect licitat si astfel per total un singur produs care devine subiectul respectivului contract?
Elinorri
***
***
Mesaje: 98
Membru din: 17 Mai 2008, 17:03

Mesaj de Elinorri »

Edit.
Ultima oară modificat 12 Oct 2010, 12:13 de către Elinorri, modificat de 2 ori în total.
moderator1

Mesaj de moderator1 »

Mai am o singura observatie, desi cred ca raspunsul va fi ca nu are legatura cu contractul de vanzare cumparare care se finalizeaza in momentul in care am castigat licitatia si cum ati spus dumneavoastra este datoria cumparatorului sa ridice produsul cumparat.

In cazul cand coletul se pierde si spuneti ca cumparatorul suporta paguba, daca se ajunge la proces ce dovada are vanzatorul ca in coletul respectiv era obiectul vandut sau nu va conta acest lucru in desfasurarea procesului?

Si pentru final, daca va avea loc un astfel de proces in Romania dumneavoastra spuneti ca va avea castig de cauza vanzatorul pentru ca coletul s-a pierdut si valoarea acestuia nu era asigurata?
roantichitati
******
******
Mesaje: 585
Membru din: 31 Ian 2006, 23:54
Contact:

Mesaj de roantichitati »

Elinorri scrie: Contradictia (perfect justificata in opinia colegilor mei... pe aspect practic) este urmatoarea: vanzatorul are obligatia sa ii expedieze un bun cumparatorului care are deja calificative pentru neridicarea coletelor sau are calificative negative ca este neserios (nu-si respecta obligatiile contractuale)?
Daca eu am specificat termeni clari in anuntul licitatiei - plata anticipata pentru eventualii cumparatori ce au un rating mai mic de 97% sau au sub x nr de calificative , sunt obligat sa expediez coletul daca respectivul nu se incadreaza in conditiile mele pentru plata ramburs si nu vrea sa faca plata anticipat ?
Elinorri
***
***
Mesaje: 98
Membru din: 17 Mai 2008, 17:03

Mesaj de Elinorri »

Edit.
Ultima oară modificat 12 Oct 2010, 12:13 de către Elinorri, modificat de 2 ori în total.
cartelcoserv
******
******
Mesaje: 989
Membru din: 22 Dec 2005, 11:42
Localitate: ploiesti

Mesaj de cartelcoserv »

Cu procedura pe pe okazii va pot ajuta eu,din experienta:
-daca specificati ca nu expediati cu ramburs ( inclusiv nu bifati rubrica ramburs din conditii de plata si expediere) nu sunteti obligat in nici un fel sa expediati cu ramburs
-daca primiti calificativ negativ in acest caz de la cumparator,trimiteti cu fw schimbul de mesaje (de pe mail) cu cumparatorul,in care solicitati plata bunului vandut ,specificati catre cei de la okazii ca in cadrul licitatiei scrie ca nu expediati cu ramburs -> calificativul negativ va fi sters
Atentie,nu stabiliti detaliile de plet si livrare telefonic.Verba volant....
Si nu puteti atasa ca dovada o convorbire telefonica :)
cartelcoserv
******
******
Mesaje: 989
Membru din: 22 Dec 2005, 11:42
Localitate: ploiesti

Mesaj de cartelcoserv »

cartelcoserv scrie:Cu procedura pe pe okazii va pot ajuta eu,din experienta:
-daca specificati ca nu expediati cu ramburs ( inclusiv nu bifati rubrica ramburs din conditii de plata si expediere) nu sunteti obligat in nici un fel sa expediati cu ramburs
-daca primiti calificativ negativ in acest caz de la cumparator,trimiteti cu fw schimbul de mesaje (de pe mail) cu cumparatorul,in care solicitati plata bunului vandut ,specificati catre cei de la okazii ca in cadrul licitatiei scrie ca nu expediati cu ramburs -> calificativul negativ va fi sters
Atentie,nu stabiliti detaliile de plet si livrare telefonic.Verba volant....
Si nu puteti atasa ca dovada o convorbire telefonica :)
Inainte de toate insa faceti cerere de returnare a comisionului.Eu am primit comisionul inapoi in toate cazurile in care licitatia nu s-a finalizat
ionutz
*
*
Mesaje: 7
Membru din: 05 Feb 2009, 04:03
Localitate: Petrosani

Piese furate, sau care s-au pierdut

Mesaj de ionutz »

Buna ziua,
Am urmarit cu atentie discutiile din acest post, si in special postarile domnului Elinorri.
Ca incepator, am o mica nelamurire, daca nu va e cu suparare:
Daca y liciteaza, pe okazii, la x si castiga licitatia. Trimite banii in avans (+ costul transportului) iar x, de buna credinta, trmite pachetul la y prin posta. In cazul in care se pierde pachetul, iar x nu mai are chitanta de la posta, y poate sa-si recupereze banii? Eu credeam, pana acum ca devine posesorul bunului doar cand il ridica, cu semnatura, de la posta. In acest caz amintit mai sus, poate sa faca o plangere la oficiul postal? Daca x nu mai vrea sa coopereze (scuzati-mi termenul), in acest caz y (castigatorul licitatiei) cum isi mai poate recupera banii de la posta fara sa-l deranjeze pe x?
Precizez ca nu am patit cazul de mai sus, dar odata am fost ingrijorat ca s-a pierdut pachetul, el ajungand de la posta la mine dupa 3 saptamani.
Multumesc.
Mai bine Inteligenta Artificiala decat Prostia Naturala....
Elinorri
***
***
Mesaje: 98
Membru din: 17 Mai 2008, 17:03

Re: Piese furate, sau care s-au pierdut

Mesaj de Elinorri »

Edit.
Scrie răspuns